Regulamin

PSA Retail Rent Polska Sp. z o.o. - REGULAMIN

PSA RETAIL RENT POLSKA SP. Z O.O. - REGULAMIN


   § 1. POSTANOWIENiA WSTĘPNE
PSA Retail Rent Polska Sp. z o.o. (zwany dalej Wynajmującym) na podstawie umowy zawartej z osobą fizyczną lub prawną (zwanej dalej Najemcą) przekazuje w odpłatne użytkowanie pojazd wskazany na pierwszej stronie umowy. Dane pojazdu określono w rubryce „PRZEDMIOT UMOWY”, a dane Najemcy w rubryce „NAJEMCA” na pierwszej stronie umowy. W celu zawarcia umowy, Najemca będący osobą fizyczną musi mieć ukończone 21 lat oraz legitymować się prawem jazdy kategorii stosownej do wynajmowanego pojazdu przez okres minimum 12 miesięcy poprzedzających zawarcie umowy.
 
  § 2. ROZPOCZĘCIE I ZAKOŃCZENIE WYNAJMU
Data i godzina rozpoczęcia wynajmu oraz okres jego trwania określone są w rubryce „Czas trwania umowy”. Minimalny okres wynajmu to 1 doba. Przedłużenie ustalonego okresu wynajmu wymaga zgody Wynajmującego, a chęć zmiany terminu zwrotu pojazdu musi zostać zgłoszona w formie pisemnej, nie później niż 12 godzin przed upływem pierwotnie ustalonego terminu. W przypadku chęci przedłużenia wynajmu o okres dłuższy niż 24 godziny, zgłoszenie musi być dokonane w oddziale Wynajmującego.
Opóźnienie przez Najemcę zwrotu pojazdu o więcej niż 1 godzinę względem ustaleń z rubryki „Czas trwania umowy” powoduje naliczenie opłaty za kolejną dobę wynajmu.
Niezgłoszenie zamiaru przedłużenia okresu wynajmu pojazdu i niezwrócenie go w ciągu 12 godzin od momentu zakończenia umowy jest traktowane jako przywłaszczenie przedmiotu najmu i zostanie zgłoszone organom ścigania. Ponadto Wynajmujący obciąży Najemcę kwotą czynszu za każdą kolejną rozpoczętą dobę, powiększoną dodatkowo o kwotę 150 zł netto, na co Najemca niniejszym wyraża zgodę.
 
  § 3. PRZEKAZANIE I ZWROT POJAZDU
Przekazanie pojazdu następuje w dniu zawarcia umowy, o ile strony nie ustalą inaczej. Wszelkie uwagi co do stanu technicznego pojazdu Najemca lub osoba przez niego upoważniona powinni zgłosić w momencie przekazania pojazdu. Jeżeli uwagi nie zostaną zgłoszone, przyjmuje się, że stan pojazdu był dobry, bez żadnych wad czy usterek.
Po zakończeniu umowy Najemca zobowiązany jest zwrócić pojazd w miejscu i czasie wskazanym przez Wynajmującego. Pojazd powinien być zwrócony w stanie nie gorszym niż wynikający z prawidłowej eksploatacji, a poziom paliwa powinien odpowiadać temu z dnia przekazania pojazdu. W przeciwnym przypadku Wynajmujący obciąży Najemcę kosztami zgodnie z Tabelą opłat dodatkowych. Wraz z samochodem Najemca zobowiązany jest do zwrotu otrzymanych kluczyków oraz dokumentów jak również wszelkich akcesoriów i wyposażenia dodatkowego przekazanego wraz z pojazdem. Każde stwierdzone uszkodzenie ponadnormatywne zostanie zgłoszone jako szkoda z winy użytkownika, a Wynajmujący pobierze Udział Własny w szkodzie w wysokości wskazanej w Tabeli opłat dodatkowych lub jego wielokrotność, zgodną z ilością zgłoszonych szkód.


§ 4. OBOWIĄZKI NAJEMCY / WARUNKI UŻYTKOWANIA POJAZDU
Najemca otrzymuje w użytkowanie pojazd sprawny, czysty, w stanie umożliwiającym jego poprawną eksploatację, wraz z niezbędnymi dokumentami oraz kluczykiem/pilotem do samochodu. Najemca powinien użytkować pojazd z należytą starannością, aby nie doprowadzić do pogorszenia jego stanu.
W tym celu Najemca w czasie obowiązywania umowy najmu zobowiązuje się do: 1) Prawidłowej eksploatacji pojazdu, zgodnej z zaleceniami producenta, 2) Prowadzenia na własny koszt bieżącej, podstawowej obsługi technicznej obejmującej w szczególności: kontrolę i uzupełnienie poziomu oleju silnikowego, właściwego paliwa, płynu do spryskiwaczy, płynu hamulcowego i chłodniczego oraz kontrolę prawidłowego ciśnienia w oponach i działania oświetlenia pojazdu 3) Każdorazowego zabezpieczania pojazdu przy użyciu wszystkich zainstalowanych urządzeń przeciw kradzieżowych, 4) Zwracania szczególnej uwagi na wskaźniki, kontrolki i komunikaty na desce rozdzielczej, a w razie potrzeby niezwłocznego kontaktu z Wynajmującym lub serwisem, 5) Utrzymywania pojazdu w należytej czystości i unikania działań, które mogłyby skutkować trwałym zanieczyszczeniem pojazdu
Najemca przyjmuje do wiadomości obowiązek kontrolowania terminu Przeglądu Okresowego i udostępniania pojazdu wskazanemu przez Wynajmującego serwisowi, w celu wykonania Przeglądu Okresowego w terminie zgodnym z zaleceniami producenta. Najemca zobowiązuje się być w kontakcie z Centrum Technicznym PSA Retail Rent Polska Sp. z o.o. w przypadku jakichkolwiek niejasności związanych z przeglądami, eksploatacją pojazdu czy potencjalnymi usterkami (tel. + 48 883 396 214).
Zabrania się przeprowadzania napraw bez uprzedniej zgody Wynajmującego.
W szczególności zabrania się: 1) Palenia wyrobów tytoniowych w samochodzie, 2) Przekraczania dopuszczalnej ładowności oraz przewożenia liczby pasażerów większej niż określona w dokumentach pojazdu, 3) Dokonywania w wynajętym samochodzie przeróbek czy innych zmian bez zgody Wynajmującego, dotyczy to również naklejek firmowych i oznaczeń stosowanych przez Wynajmującego.
Wynajęty pojazd nie może być używany: 1) Do holowania innych pojazdów, 2) Udziału w zawodach sportowych, pokazach, jazdach konkursowych i innych tego typu wydarzeniach, 3) Niezgodnie z obowiązującymi przepisami drogowymi, celnymi i innymi, 5) Poza granicami kraju. Obowiązuje całkowity zakaz poruszania się po krajach pozaeuropejskich, Rosji oraz krajach byłego ZSRR. Warunkowo dopuszcza się (po uzyskaniu zgody Wynajmującego) wyjazd na teren krajów UE, Litwy, Łotwy, Estonii, Serbii, Czarnogóry, Albanii oraz Cypru.
W przypadku udziału w wypadku lub kolizji drogowej bezwzględnie należy: 1) Niezwłocznie powiadomić Wynajmującego, 2) Powiadomić Policję lub inne odpowiednie służby, 3) Zabezpieczyć pojazd, 4) Uzyskać dokumenty i informację niezbędne do likwidacji szkody (dane uczestników, pojazdów i polis ubezpieczeniowych, notatka Policji).
 
  § 5. OBOWIĄZKI I ODPOWIEDZIALNOŚĆ WYNAJMUJĄCEGO
Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za szkody poniesione przez Najemcę na skutek awarii lub uszkodzenia samochodu, chyba, że szkoda powstała z winy lub na skutek rażącego zaniedbania Wynajmującego. W przypadku unieruchomienia pojazdu na okres dłuższy niż 24 godziny, Wynajmujący w miarę możliwości zapewni Najemcy lub osobie użytkującej samochód zastępczy, w klasie odpowiadającej pojazdowi wynajętemu. W przypadku braku możliwości dostarczenia pojazdu zastępczego w odpowiedniej klasie, Wynajmujący zastrzega sobie prawo do udostepnienia pojazdu w klasie niższej i stosownego obniżenia czynszu. Zapewnienie samochodu zastępczego nie obowiązuje: 1) w przypadku unieruchomienia pojazdu w wyniku utraty przez Najemcę dokumentów lub kluczy od auta, 2) postoju spowodowanego szkodą rozliczaną z polisy AC, 3) unieruchomienia pojazdu poza granicami RP.
 
  § 6. OPŁATY Z TYTUŁU WYNAJMU
Wysokość opłaty wskazana jest na umowie, w polu „Wartość czynszu umowy”. W przypadku najmu krótkoterminowego czynsz za najem naliczany jest za każdą rozpoczętą dobę, w przypadku wynajmu średnioterminowego czynsz rozliczany jest za okres miesiąca. Opłata za wynajem pobierana jest z góry zgodnie z cennikiem Wynajmującego obowiązującym w dniu zawarcia umowy. Wynajmujący jest uprawniony do pobrania kaucji za wynajmowany pojazd w wysokości odpowiadającej Udziałowi Własnemu w szkodzie, wskazanej w Tabeli opłat dodatkowych. Najemca upoważnia Wynajmującego do wystawienia faktury VAT za usługę wynajmu bez jego podpisu. W przypadku przekroczenia przez Najemcę ustalonego limitu kilometrów w okresie wynajmu, zostanie naliczona opłata dodatkowa w wysokości 0.30 zł/netto za każdy dodatkowy kilometr.
 
  § 7. UBEZPIECZENIE POJAZDU
Oferowane pojazdy są ubezpieczone w zakresie OC i AC, które zwalnia Najemcę (lub osobę kierującą pojazdem) od odpowiedzialności w przypadku kolizji i kradzieży. Szkody częściowe rozliczane z polisy AC skutkują obciążeniem Najemcy opłatą za udział własny w szkodzie, w kwocie odpowiedniej dla klasy wynajmowanego pojazdu, wskazanej w Tabeli opłat dodatkowych. Ubezpieczenie nie chroni Najemcy w przypadku gdy: 1) pojazd został uszkodzony umyślnie, 2) pojazd został uszkodzony w następstwie rażących zaniedbań Najemcy w bezpieczeństwie ruchu drogowego lub przy zabezpieczeniu pojazdu, 3) kierujący oddalił się z miejsca zdarzenia, 4) kierujący pojazdem nie posiadał w momencie wystąpienia uszkodzeń ważnych uprawnień do kierowania lub znajdował się pod wpływem alkoholu, środków odurzających lub innych działających podobnie, 6) pojazd został skradziony wraz z kluczykami i dokumentami lub w wyniku nieuruchomienia urządzeń zabezpieczających.  
 
§ 8. TABELA OPŁAT DODATKOWYCH
Podane ceny są kwotami netto, należy do nich doliczyć VAT.
 
Fotelik dla dziecka 0-9 kg / 9-18 kg / 15-36 kg - 10 PLN / doba
Nawigacja samochodowa - 10 PLN / doba
Bagażnik dachowy (boks) - 20 PLN / doba
Łańcuchy śniegowe - 5 PLN / doba
Obsługa poza godzinami pracy oraz w niedziele i dni świąteczne - 40 PLN
Dostarczenie lub odbiór samochodu w Warszawie - 50 PLN
Dostarczenie lub odbiór samochodu w Modlinie - 50PLN
Zgoda na wyjazd poza granice kraju - 50 PLN
Palenie wyrobów tytoniowych w samochodzie - 250 PLN
Zagubienie, uszkodzenie dowodu rejestracyjnego, druku polisy OC, tablicy rejestracyjnej, nalepki legalizacyjnej - 100 PLN Uszkodzenie, zagubienie kluczyka lub pilota do pojazdu – 1000 PLN
Holowanie innych pojazdów wynajętym samochodem - 250 PLN
Udostępnienie pojazdu osobie nieuprawnionej do kierowania - 250 PLN
Utrata gwarancji na samochód z winy Najemcy - 2500 PLN
Uzupełnienie brakującego paliwa - 50 PLN + koszt paliwa
Brak trójkąta, gaśnicy, koła zapasowego lub innych akcesoriów będących na wyposażeniu pojazdu– według wyceny serwisu
Udział własny w szkodzie rozliczanej z polisy AC:
1) grupa B – 500 PLN
2) grupa C, C+, C+ SW. C+ AT, MPV, Mini VAN - 1000 PLN
3) grupa D7, SUV, SUV+, VAN, VAN+, Van (9-osobowe) - 2000 PLN
Zniesienie udziału własnego:
1) grupa B –30 PLN / doba
2) grupa C, C+, C+ SW. C+ AT, MPV, Mini VAN - 50 PLN / doba
3) grupa D7, SUV, SUV+, VAN, VAN+, Van (9-osobowe) - 60 PLN / doba
Przekroczenie ustalonego limitu kilometrów - 0.30 PLN / km
 
Do każdego wynajmu doliczana jest opłata przygotowawcza w wysokości 50 PLN.
 
§ 9. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem danych osobowych Najemcy, jego przedstawiciela lub użytkownika pojazdu jest PSA Retail Rent Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celu rejestracja konta użytkownika w serwisie rezerwacyjnym oraz korzystania z jego funkcjonalności, w tym zawarcia i realizacja umowy najmu. Przysługujące osobom prawa: dostępu do danych, sprostowania danych, usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, sprzeciwu wobec przetwarzania danych, wniesienia skargi do organu nadzorczego. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajduje się w Warunkach przetwarzania danych osobowych. W przypadku pytań prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem [email protected]


§10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE


W sprawach nieuregulowanych w umowie najmu mają zastosowanie odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego.
Wszelkie spory wynikłe w związku z umową najmu będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla tych spraw w miejscu siedziby Wynajmującego.
 
 
 
WARUNKI PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH


Celem niniejszego dokumentu jest poinformowanie Pani/Pana, zgodnie z obowiązującym Ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych o warunkach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych: 

  • Administratorem Pani / Pana danych osobowych jest PSA Retail Rent Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Al. Krakowska 206 , 02-219 Warszawa (dalej: „Administrator”). 
  • Przestrzeganie zasad ochrony danych u Administratora nadzoruje wyznaczony Inspektor Ochrony Danych, z którym można skontaktować się poprzez adres poczty elektronicznej [email protected]
  • Dane osobowe przetwarzane będą w następujących celach i w oparciu o następujące podstawy prawne: 

Cel przetwarzania danych
Podstawa prawna przetwarzania danych


Rejestracja konta użytkownika w serwisie rezerwacyjnym oraz korzystanie z jego funkcjonalności, zawarcie i realizacja umowy najmu 


Najemca oraz jego reprezentanci 
art. 6 ust. 1 lit. b) Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (zawarcie i realizacja umowy, podejmowanie czynnści zmierzajacych do zawarcia umowy) 


Przedstawiciele Najemcy odpowiedzialni za realizację umowy (osoby kontaktowe) lub inni niż Najemca użytkownicy pojazdu
art. 6 ust. 1 lit f) Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (prawnie uzasadniony interes Administratora – zapewnienie kontaktu z osobami realizującymi lub zawierającymi umowę, realizacja umowy) 
Wykonanie obowiązków wynikających z przepisów prawa dotyczących wystawiania i przechowywania dokumentów księgowych (faktur)
art. 6 ust. 1 lit. c) Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (obowiązek prawny) – m.in. ustawa o rachunkowości oraz przepisy prawa podatkowego
Monitorowanie pojazdu za pośrednictwem lokalizatorów GPS
art. 6 ust. 1 lit f) Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (prawnie uzasadniony interes Administratora – kontrola prawidłowego wykonywania umowy najmu oraz zapewnienie bezpieczeństwa pojazdu)
Dochodzenie roszczeń oraz obrona przed roszczeniami 
art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (prawnie uzasadniony interes Administratora – ustalenie i dochodzenie roszczeń, podejmowanie działań o charakterze windykacyjnym, obrona przed roszczeniami)
  • W przypadku, gdy jest Pani/Pan przedstawicielem Najemcy lub innym użytkownikiem pojazdu Administrator będzie przetwarzał Pani/ Pana dane identyfikacyjne i kontaktowe (np. imię, nazwisko, adres e-mail lub nr telefonu,) lub dane dotyczące użytkowania pojazdu. W przypadku, gdy danych tych nie pozyskaliśmy bezpośrednio od Pani/Pana, otrzymaliśmy je od Najemcy. 
  • Odbiorcami Pani / Pana danych osobowych będą podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora, w szczególności usługi informatyczne, księgowe, prawnicze, kurierskie. Ponadto, dane mogą być także przekazywane podmiotom upoważnionym do odbioru danych na podstawie przepisów prawa, w tym firmom ubezpieczeniowym (na potrzeby związane z realizacją ubezpieczenia), odpowiednim organom administracji (w przypadku popełnienia przestępstw i wykroczeń drogowych). 
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, w zależności od celu ich przetwarzania:
- przez okres wykonywania umowy lub korzystania z usług, 
- do czasu wniesienia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych - w przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie tzw. prawnie uzasadnionego interesu (przypadki takie opisane zostały w punkcie 3 powyżej). 
Po wskazanym wyżej okresie Pani/Pana dane osobowe będą archiwizowane przez czas, w którym właściwe przepisy prawa nakazują przechowywanie danych lub przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń, a następnie będą usuwane lub anonimizowane.
  • W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Pani / Panu następujące prawa: 
  • prawo dostępu do treści danych, prawo do sprostowania danych, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych,
  • prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych - w przypadku gdy przetwarzanie Pani / Pana danych osobowych odbywa się na podstawie tzw. prawnie uzasadnionego interesu i na warunkach określonych w przepisach Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych,
  • prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. 
  • Wszystkie wskazane wyżej prawa mają zastosowanie w zakresie wynikającym z przepisów Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. Może Pani / Pan realizować te prawa poprzez wysłanie wniosku z takim żądaniem na adres: PSA Retail Rent Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Al. Krakowska 206 , 02-219 Warszawa lub w przypadku kontaktu drogą email, na adres: [email protected]
  • Podanie danych osobowych w celu wykonania obowiązków dotyczących wystawiania i przechowywania dokumentów księgowych jest obowiązkowe i wynika z ustawy o rachunkowości oraz przepisów prawa podatkowego. Podanie danych na potrzeby realizacji pozostałych celów (opisanych w pkt. 3) jest dobrowolne, lecz warunkiem zawarcia lub realizacji umowy najmu.
 
Użytkowany samochód jest wyposażony w systemy komputerowe i elektroniczne, charakteryzujące się szeregiem funkcji gwarantujących prawidłowe funkcjonowanie i bezpieczeństwo przez cały okres użytkowania pojazdu.
Do tych funkcji należą:
- Komputer pokładowy rejestrujący Stan Techniczny Pojazdu: który gromadzi i przetwarza informacje techniczne o funkcjonowaniu pojazdu i korzystaniu z niego, a zwłaszcza informacje o poziomie płynów eksploatacyjnych, przebiegu, rejestry zdarzeń, w tym dane diagnostyczne i alerty lub informacje o bezpieczeństwie mechanicznym.
- Funkcje zdalne: pozwalające na zapewnienie optymalnego zdalnego dostarczania usług, które Pan/Pani zamawia, lub które są wymagane dla prawidłowego funkcjonowania Pojazdu, świadczenia usług serwisowych lub aktualizacji systemów komputerowych i elektronicznych Pojazdu.
- Funkcja bezpieczeństwa: pozwalające na zlokalizowanie Pojazdu i określenie, w jakim zakresie Pan/Pani lub samochód wymaga pomocy.
- Funkcja eCall: przesyła służbom ratunkowym dokładną lokalizację pojazdu, czas zdarzenia i kierunek jazdy na autostradzie, nawet jeżeli kierowca jest nieprzytomny lub nie jest w stanie skorzystać z telefonu. Funkcja eCall może zostać także uruchomiona ręcznie, poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku w pojeździe, na przykład przez osobę będącą świadkiem wypadku. W razie wypadku funkcja eCall prześle wszystkie niezbędne dane.
Wskazane powyżej funkcje będą gromadzić i przesyłać informacje, które mogą być uważane za dane osobowe na podstawie przepisów o ochronie danych osobowych. W takich przypadkach administratorem Pani/ Pana danych będą odpowiednie podmioty z grupy kapitanowej Stellantis, w tym producent pojazdu. Aby uzyskać więcej informacji należy zapoznać się z dokumentami dostępnymi na stronach poszczególnych marek. 


https://www.peugeot.pl/lacza/polityka-prywatnosci.html 
https://www.citroen.pl/citroen-dla-ciebie/polityka-prywatnosci.html 
https://www.dsautomobiles.pl/polityka-prywatnosci.html
https://www.opel.pl/tools/polityka-prywatnosci.html#informacje